pim

35

User research

Donderdag 21-06-2018 ben ik naar UWV in Groningen geweest om interviews af te nemen bij het doelgroepsegment “Nine to Fivers”. Erg boeiend om te zien hoe het er in de praktijk bij onze klanten aan toe gaat. Prettig om te begrijpen waar de specifieke klachten op de werkvloer vandaan kwamen.

Hieronder de resultaten van de interviews:

Respondenten: 52

Top 10 gehoorde feedback:

  1. Vragenlijsten zijn te persoonlijk
  2. Vragenlijsten zijn te lang
  3. Er zijn te veel vragenlijsten
  4. De app is niet top of mind
  5. Er is geen match tussen sensordata in de app en perceptie van de medewerker
  6. Login problemen
  7. Mail frequentie (te vaak)
  8. Verwachtingsmanagement (Wat komt HW doen, hoe ziet de planning er uit, welke rol speelt mijn manager in het verhaal, ect.)
  9. Te weinig tussentijdse resultaten
  10. Meer presentaties tussendoor met stand van zaken is wenselijk (waarde/nut)

Alle feedback:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1yi4URyBT9l4XTSpeI-WzNjZJFztxaIoChxzkdcEErtQ/edit#gid=1389647839
(beveiligde link, vraag om toestemming)

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*